sobota, 7 listopada 2015

10 pytań do Mistrza - Iwona Nieroda (1)


Poznajcie bliżej Iwonę Nierodę, ambasadorkę Under Armour, świeżo upieczoną Mistrzynię Świata w kickboxingu.

Ile lat trenujesz kickboxing?
Iwona Nieroda: We wrześniu 2015 roku minęło 12 lat.
 
Twój największy sportowy sukces w karierze?
Trudno jest mi wybrać. Z jednej strony można byłoby wskazać zawodowe mistrzostwo Świata w Kickboxingu, które wiąże się z większym prestiżem niż amatorski tytuł, jednak uważam, że amatorską mistrzynią Świata po prostu trudniej zostać. Jedzie się na turniej, podczas którego trzeba utrzymywać stałą wagę, mierzyć się z różnymi zawodnikami, często walcząc z kontuzjami i urazami doznanymi w poprzedniej walce. Jest dużo niewiadomych. Ja w swojej karierze zdobyłam trzy tytuły amatorskiej i dwa zawodowej mistrzyni Świata, ale bez zastanowienia za największy sukces, ten który smakuje mi najbardziej wskażę ostatnie wywalczone mistrzostwo – Belgrad/Serbia 2015! Dlaczego? Bo stoczyłam cztery mocne pojedynki, w walce o medal pokonałam Rosjankę z którą w ubiegłym roku przegrałam finał Mistrzostw Europy. Do tego do końca turnieju borykałam się z kontuzją uda i mimo wielu niesprzyjających okoliczności zwyciężyłam.

Twój sportowy autorytet?
Niewątpliwie i bezsprzecznie jest nim Marek Piotrowski, 
żywa legenda polskiego
kickboxingu. To prawdziwy wojownik, z wielkim sercem i ogromną wolą walki. To człowiek, który podbił Amerykę, był bożyszczem polonii w USA. Dziewięciokrotnie sięgnął po tytuł zawodowego Mistrza Świata. W swojej karierze wywalczył także amatorskie mistrzostwo Świata, zdobył Puchar Świata. Walcząc zawodowo w kickboxingu stoczył 44 walki, przegrywając tylko dwie, 21 walk bokserskich bez porażki, 13 walk w karate kyokushinkai także bez porażki. Przez amerykańskich fachowców dwukrotnie został uznany „Kickboxerem Roku”, a przez amerykańską prasę jednym z dwóch największych fighterów lat 90-tych.


Co najczęściej jadasz przed zawodami?
Ze względu na utrzymanie się w limicie wagowym do -56 kg muszę bardzo dbać o to co jem. Na śniadanie uwielbiam owsiankę z owocami i łyżeczką miodu na wodzie.

Jaki sport najchętniej oglądasz w TV?
Pomijając kickboxing i K-1, które jest bezprecedensowo na pierwszym miejscu bardzo lubię oglądać lekką atletykę. Może ze względu na sentyment?! W przeszłości trenowałam biegi na średnim dystansie, byłam także mistrzynią Polski juniorek młodszych w biegach górskich stylem anglosaskim i reprezentowałam Polskę na mistrzostwach Świata Juniorów w Szwajcarii.


Gdybym niebyła kickboxerką to zostałabym…?
Trudne pytanie! Może byłabym lekkoatletką, może zrobiłabym karierę wojskową, albo bawiła się w szefa kuchni we własnej restauracji.

Twoja ulubiona motywująca muzyka?Słucham wszystkiego i tak naprawdę wiele zależy od nastroju. Czasem motywują mnie „rapsy”, czasem rock, a czasem słucham przed dubstepu. Kawałkiem, któremu najeży się wyróżnienie jest Homeless (wyk. Khat). Jest to chyba mój ulubiony numer.
Na ostatnich mistrzostwach Świata przed każdym pojedynkiem w kółko słuchałam dubstepowego mixu, który bardzo mnie „nakręcał”. Jeśli chodzi o Polskich wykonawców to na mojej playliście rządzą: Bisz (B.O.K.), Zeus, O.S.T.R., Małpa, Pafarazzi, Quebonafide, Planet AMN, Kaliber 44 , a z zagranicznych wykonawców lubię System of a Down, Kings of Leon, Banks… i mogłabym tak wymieniać bez końca.

Pierwsze słowo jakie przychodzi ci na myśl o Under Armour?
Jakość!

Twój ulubiony produkt Under Armour?
Kocham buty! Wszystkie buty Under Armour!



Co jeszcze chciałabyś osiągnąć jako sportowiec?
Wygrać wszystko co możliwe! Każde zawody, każdą walkę! Nienawidzę przegrywać!


Iwona Nieroda to zawodowa Mistrzyni Świata WAKO PRO. Jest zawodniczką Diamentu Pstrągowa i podopieczną trenera Jerzego Pilarza. Iwona na swoim koncie ponad 150 walk amatorskich we wszystkich formułach kickboxingu. Na koncie Iwony są amatorskie tytuły mistrzowskie, w tym amatorskie Mistrzostwo Juniorów z 2008 zdobyte w Neapolu/Włochy, amatorskie Mistrzostwo Świata Seniorów zdobyte w 2011 (Skopje/Macedonia) i w 2015(Belgrad/Serbia)  oraz amatorskie Mistrzostwo Europy z 2012 zdobyte w Ankarze/Turcja. Iwona Nieroda zdobyła także dwa razy Puchar Świata. Pierwszy raz w 2013 roku w Szeged na Węgrzech, a drugi raz w 2015 w Rimini/Włochy. Zawodniczka zdobyła również pięć razy z rzędu (w latach 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015) tytuł Mistrzyni Polski w Kickboxingu Low Kick Seniorów, a także cztery razy z rzędu (w latach 2011, 2012, 2013, 2014) tytuł Mistrzyni Polski w Kickboxingu K-1 Rules.



 


 

Stoczyła zaledwie 5 walk zawodowych, ale wszystkie z nich wygrywała. Ostatni zawodowy pojedynek stoczyła 28 lutego na Gali Battle of Warriors Extra 2 w Budzowie. Na tej Gali przeciwniczką Iwony była reprezentantka Czech, Petra Castova.  Pas zawodowej Mistrzyni Świata WAKO PRO w Kickboxingu Low Kick Iwona zdobyła w 2013 w Warnie/Bułgaria. W 2014 roku obroniła tytuł mistrzowski w Eskisehir/Turcja. Na Gali FIGHTERS NIGHT 2 Iwona wywalczyła pas Międzynarodowej Mistrzyni Polski w formule Low-Kick w kategorii do 56 kg. Przeciwniczką Iwony była Słowaczka Vladimira Smelkova.  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz