poniedziałek, 9 listopada 2015

Kolekcja Muhammad Ali już w Polsce!



Długo wyczekiwana kolekcja Muhammad Ali nareszcie dostępna w Polsce.

„Mistrzowie nie rodzą się na sali gimnastycznej. Oni rodzą się z tego czegoś, co jest głęboko w nich – pragnienie, marzenie, wizja (…) Muszą mieć też umiejętności i silną wolę. Wola musi być silniejsza do umiejętności.” – powiedział niegdyś Muhammad Ali, a dziś jego słowa powtarza Under Armour w najnowszej kampanii z udziałem najwybitniejszego pięściarza wszechczasów.

Być może Muhammad Ali ma 73 lata i od wielu lat walczy z wyniszczającą chorobą, jednak Under Armour jest przekonane, że zapał, niezłomna wola ale także i niepokorny język Mistrza są ponad czasowe i bez problemu znajdą uznanie u współczesnego pokolenia.

W połowie lutego gigant z Baltimore ogłosił nawiązanie współpracy z firmą zarządzającą wizerunkiem przełamującego wszelkie stereotypy boksera. Jego wizerunek możemy teraz oglądać w kampanii reklamowej, oraz na produktach Under Armour.






Limitowana edycja ubrań z wizerunkiem Muhammeda Ali jest na razie dostępna w kilku sklepach w Polsce, jednak prawdopodobnie już w przyszłym roku liczba produktów jak i samych sklepów mających je w ofercie, poszerzy się. Na wypuszczonej w lutym w USA pilotażowej wersji T-shirtów mogliśmy podziwiać Muhammada Ali z czasów jego świetności. Teraz w ofercie oprócz wyjątkowych koszulek możemy jeszcze znaleźć legginsy, spodenki i bluzy sygnowane nazwiskiem mistrza.














 





 


Szczegółowe warunki tej wieloletnie umowy z firmą, która zarządza również wizerunkami takich sław jak Elvis Presley, czy Marlin Monroe nie zostały ujawnione. - Możemy korzystać z jego nazwiska i wizerunku – mówi Glen Silbert, v-ce prezes Under Armour. Kevin Plank nie planuje jednak aby Ali pojawiał się osobiście w kampanii reklamowej, który obecnie zmaga się z chorobą Parkinsona.

Under Armour, jak przystało na firmę idącą z duchem czasu, o wszelkich nowościach informuje swoich klientów za pomocą mediów społecznościowych. Dla tego na swoich internetowych profilach już umieścili, krótkie filmy zapowiadającą nadejście dużej kampanii reklamowej. Na klipach tych oglądamy Mistrza we fragmentach walk, treningów na sali, czy niezłomnie pokonującego kolejne kilometry po miejskiej dżungli.




Najnowsza kampania prowadzona przez Under Armour potwierdza tylko nieszablonowe i wymykające się wszelkim ramom myślenie specjalistów od marketingu producenta z Baltimore.

Mało kto, nawet z najsilniejszych graczy na rynku odważyłby się sięgnąć po twarz reklamową, którą niedawno wykorzystał… konkurent. Hasło reklamowe "Impossible is nothing" to słowa, które w połączeniu z obrazem pięściarskiego Mistrza wykorzystała firma, która w 2014 roku ustąpiła pola na rynku amerykańskim właśnie Kevinowi Plankowi.

Można by zastanawiać się dlaczego Under Armour postanowił sięgnąć po twarz sportu, która niekoniecznie przemawia do młodszego pokolenia. Okazuje się jednak, że jest to nie tylko innowacyjny pomysł, ale także bardzo bezpieczny. Podejmowanie współpracy z gwiazdami, będącymi aktualnie na topie może czasami być ryzykowne. Wystarczy wspomnieć o problemach jakich swoim pracodawcom przysporzyły takie ikony sportu jak Tiger Woods, czy Lance Armstrong.




Under Armour swoją kampanią wbija się w coraz popularniejszy nurt wykorzystania legend do promocji swojego produktu. Tą samą ścieżką podążył jakiś czas temu chociażby Jack Daniel’s, który do rozsławiania swojego bourbona rodem z Tennessee „podjął współpracę” z nieżyjącym Frankiem Sinatrą.

Glenn Silbert doskonale zdaje sobie sprawę, że użycie wizerunku Muhammada Ali obarczone jest zerowym ryzykiem ze strony PR-u firmy, a jest to obszar, na którym producentowi z Baltimore zależy najbardziej.

Pytanie pozostaje dlaczego Under Armour postanowił postawić na twarz Mistrza pięściarstwa?

Stany Zjednoczone w historii swojego sportu mają wiele ikon, które zapisały się złotymi zgłoskami w kartach historii. Nieco światła na tę kwestię rzuca Glenn Silbert mówiąc: - analizowaliśmy biografię Muhammada i jego dokonania bardzo dokładnie przez wiele miesięcy za nim ostatecznie zdecydowaliśmy się na wykorzystanie jego wizerunku do kampanii Under Armour. Odwiedziliśmy jego rodzinne strony, chcieliśmy „poczuć” atmosferę jego młodości. Po tej wizycie byliśmy przekonani, że znaleźliśmy dokładnie to, czego poszukiwaliśmy.

Under Armour tym razem poszukiwał kogoś, kto swoim życiem najlepiej odzwierciedliłby walkę firmy o dotarcie na szczyt. - Ali – wspomina Silbert – był twardy, niepokorny, udowadniał, że nie boi się mówić to o czym myśli. Tak samo jak niegdyś Ali, tak i Under Armour obecnie podejmuje twardą walkę o prymat na trudnym, wymagającym rynku amerykańskim – dodaje Silbert.

Wizję wykorzystania twarzy Muhammada Ali przez Under Armour najwyraźniej popiera również żona boksera, Lonnie Ali mówiąc:

„Wartości jakie wyznawał w życiu sportowym i wyznaje także dziś mój mąż doskonale współgrają z wartościami Kevina Planka. Naprawdę pochlebia nam, że Under Armour w taki właśnie sposób oddaje hołd dokonaniom mojego męża. W tej firmie dostrzegamy ten sam upór, determinację i duch rywalizacji, który pchał mojego męża do osiągania ogromnych sukcesów”.



                                                                                                                            Żródło: mdsport.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz